TRS 2024

Här nedan är sammanfattning av TRS breda modellprogram för 2024. Mer detaljerad information hittar du längre ner på sidan. 2024 års modeller levereras numer ej homologiserade, dvs de kan ej ställas på och köras lagligt på vägen, men de levereras registrerade och med registreringsskylt för att underlätta försäkring. Dock kan de beställas homologiserade mot ett tillägg på 2500:-, och då vara godkända för att kör lagligt i trafik.

TRS Gold 2024
TRS Gold presenteras i juni 2024.

TRS 80 RR 2024
TRS RR 80: 69000:-

TRS Raga Racing 2024
TRS RR 125: 92000:-
TRS RR 250, 280, 300: 92000:-
TRS RR Electric Start: 96000:-

TRS Racing 2024
TRS R 125: 85000:-
TRS R 250, 280, 300: 85000:-
TRS R Electric Start: 89000:-

TRS One 2024
TRS One 125: 77000:-
TRS One 250, 280, 300: 77000:-
TRS One Electric Start: 81000:-

TRS X-Track 2024

TRS X-Track RR presenteras våren 2024.
TRS X-Track One 125: 79000:-
TRS X-Track One El-start 250, 280, 300: 81000:-

TRS On-E Kid 2024

TRS On-E Kid presenteras under våren 2024.
2023 årsmodell finns fortfarande att beställa, se under flik TRS 2023.

TRS On-E Balance  2024
On-E  Balance  presenteras våren 2024.
2023 årsmodell finns fortfarande att beställa, se under flik TRS 2023.

TRS Raga Racing, 2024

125cc, pris 92000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 92000:-

Med elstart (250, 280, 300), pris 96000:-


Hög prestanda, högteknologiska material, maximal kvalitet i sina tillverkningsprocesser och exklusivitet i alla detaljer, ger en 100% trial-motorcykel, vilket kännetecknar TRS Raga Racing. TRS Raga Racing kan levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan mot en tilläggskostnad på 2500:-. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2023 års modell:

Nyheter på chassi:

  • Ny, rödlackad, swing som ger en bättre känsla över bakhjulet.
  • Den nya swingen har fått ny swingaxel, nya bussningar och tätningar för att minska glapp och underhållsbehov.
  • Reiger-dämparen för bakfjädringen har utvecklats ytterligare för bättre egenskaper.
  • Nytt stöd med justerbart stopp för att undvika nötning mot swingen.
  • Ny mutter och tätning för styrlager för minskat underhållsintervall.
  • Ny lagring för bromspedalen för minskat glapp.
  • Framgaffeln har nya inställningar för bättre progresivitet.
  • Nya dekaler.

Nyheter på motor

  • Modifierad vattenpump med nytt vattenpumpslock, ny axel och ny packbox.

Nyheter på elstart 

  • Nytt övre motorfäste för bättre åtkomlighet.

TRS Racing, 2024

125cc, pris 85000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 85000:-

Med elstart (250, 280, 300), pris 89000:-

TRS Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare och Keihin-förgasare. TRS Racing kan levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan mot en tilläggskostnad på 2500:-. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2022 års modell:

Förbättringar på chassi:

  • Ny bredare hasplåt för att skydda de bakre delarna av ramen bättre.
  • 125cc; Nytt skydd för bakdrevet.
  • Ny CDI-box för styrning av fläkten.
  • Nytt styre.
  • Gashandtagslock med TRS-logga.
  • Nya dekaler.
  • Elstart; Ny kabeldragning från startbatteriet.
  • Elstart; Startbatteri med enklare demontering av batterikablar.
  • Elstart; Ny startmotor för mer utrymme mellan startmotor och ljuddämpare.

Förbättringar på motor:

  • Rödeloxerad oljepåfyllningsplugg.
  • Nytt topplock med temperatursensor.