TRS
2013 startade den sjufaldige trialvärdsmästaren Jordi Tarrés arbetet med att utveckla en ny trialmotorcykel, TRS, och sommaren 2015 presenterades den officiellt.

Bakom TRS står Jordi Tarrés, trialvärldmästare. Marc Araño med lång erfarenhet att leda projekt för bl.a. Derbi, Gas Gas och JTG. Ricardo Novel, affärsman med erfarenhet av företag kopplade till logistik, reservdelar och andra industriella processer. Joseph Borrell, affärsman med passion för motorcyklar och som tidigare har investerat i Gas Gas och JTG.

TRS tillverkas i Spanien, utanför Barcelona. TRS har som mål att ta fram en mycket bra trialmotorcykel med focus på kvalitet och tillförlitlighet samt att ge bra service.

TRS trial-modeller
TRS har idag motorcyklar i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc. Alla motorstorlekar finns i fyra versioner.
TRS One - Standard-modellen med mjuk och fin motorkaraktär.
TRS One Racing - Vassare motorkaraktär och vassare fjädring jämfört med TRS One.
TRS One Raga Racing - Ytterligare vassare fjädring jämfört med TRS One Racing plus en hel del "racing-komponenter" så som monoblock bromsok fram, hasplåt med hullingar m.m.
TRS One Gold - TRS värstingmodell som görs i en numrerad och begränsad upplaga om 150 motorcyklar per år.

TRS X-track
TRS gör även en allround-modell, X-trackX. Den har högre sadel och större tank jämfört med de rena trial-modellerna. Pefekt för härliga turer ute i skogen, och vill man köra "riktig" trial är det bara att skruva loss den stora tanken och sadeln och montera den lilla trial-tanken som medföljer vid köp av en X-track. X-track finns i två versioner:
X-track One - Utrustning i nivå med TRS One.
TRS X-track Raga Racing - Utrustning i nivå med TRS One Raga Racing.

Elstart
Samtliga TRS olika modeller, förutom 125cc, kan fås med elstart.