TRS 2023

Här nedan är sammanfattning av TRS breda modellprogram för 2023. Mer detaljerad information hittar du längre ner på sidan. En förändring från och med 2023 års modeller är att motorcyklarna numer levereras ej homologiserade, dvs de kan ej ställas på och köras lagligt på vägen, men de levereras registrerade och med registreringsskylt för att underlätta försäkring. Dock kan de beställas homologiserade mot ett tillägg på 2500:-, och då vara godkända för att kör lagligt i trafik.

TRS Gold 2023
TRS Gold 125: 98000:-
TRS Gold 250, 280, 300: 98000:-

TRS Gold Electric Start: 102000:-

TRS Raga Racing 2023
TRS RR 125: 79000:-
TRS RR 250, 280, 300: 82000:-
TRS RR Electric Start: 86000:-

TRS Racing 2023
TRS R 125: 77000:-
TRS R 250, 280, 300: 80000:-
TRS R Electric Start: 84000:-

TRS One 2023
TRS One 125: 75000:-
TRS One 250, 280, 300: 77000:-
TRS One Electric Start: 81000:-

TRS X-Track 2023

TRS X-Track RR 125: 88000:-
TRS X-Track RR El-start 250, 280, 300: 92000:-
TRS X-Track One 125: 82000:-
TRS X-Track One El-start 250, 280, 300: 86000:-

TRS On-E Kid 2023

TRS On-E Kid 16": 34000:-
TRS On-E Kid 20": 37000:-


TRS On-E Balance  2023
TRS On-E  Balance 12": 7000:-
TRS On-E Balance 16": 8000:-

TRS Gold Edition, 2023

125cc, 250cc, 280cc, 300cc, pris 98000:-

Med elstart (250, 280, 300), pris 102000:-


TRS Gold Limited Edition är märkets mest exklusiva och högpresterande modell. Den tillverkas i en begränsad serie om endast 150 individuellt numrerade enheter och med de bästa komponenterna som finns tillgängliga på marknaden. TRS Gold finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, den kan även fås med elstart. De största skillnaderna jämfört med TRS Raga Racing är följande:

  • Reiger hydrostop 5-way stötdämpare.
  • Tech framgaffel med Kashima-behandlade gaffelben.
  • "Race-preparerad" topp.
  • CDI-box med "race-programmering".
  • Luftrenarburk, ljuddämparskydd och skärmstag i kolfiber.
  • Tänspole "high ignition".
  • Bractek bästa bromsok fram, CNC-bearbetat monoblock-bromsok.
  • CNC-bearbetade lock för koppling- och bromspump.
  • CNC-bearbetat topplock, fotpinnar, hjulnav och triangel i länksystemet.
  • "Gold-bearbetade" kåpor för svänghjul och koppling.
  • Renthal "Fatbar"-styre.
  • Renthal gummihandtag och styrskydd.
  • Nållager för gashandtaget samt "Extra fast" gashandtag.
  • FIM-godkänd bromsskiva bak.

Med årsmodell 2023 har TRS Gold tagit ytterligare ett steg framåt, både vad det gäller prestanda och kvalitet. TRS Gold kan levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan mot en tilläggskostnad på 2500:-. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2022 års modell:

Nyheter på chassi:

  • Ny swing, svart-lackad,  som ger en bättre känsla över bakhjulet.
  • Den nya swingen har fått ny swingaxel, nya bussningar och tätningar för att minska glapp och underhållsbehov.
  • Reiger-dämparen med hydrostop-funktion har utvecklats ytterligare för bättre egenskaper.
  • Ny bussning och fjäder för kedjesträckaren.
  • Nytt stöd med justerbart stöd för att undvika nötning mot swingen.
  • Nytt skydd över luftfiltret för enklare underhåll.
  • Ny mutter och tätning för styrlager för minskat underhållsintervall.
  • Ny lagring för bromspedalen för minskat glapp.
  • El-start: Nytt övre motorfäste för förenklat underhåll.
  • Nya dekaler.

Nyheter på motor

  • Ny CDI-mappning för bättre prestanda på låga varv.
  • Modifierad vattenpump med nytt lock, axel och tätning.
  • El-start: Modifierad startmotor.

Nyheter på elstart

  • Nytt övre motorfäste för bättre åtkomlighet.

TRS Racing, 2023

125cc, pris 77000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 80000:-

Med elstart (250, 280, 300), pris 84000:-

TRS Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare och Keihin-förgasare. TRS Racing kan levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan mot en tilläggskostnad på 2500:-. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2022 års modell:

Förbättringar på chassi:

  • Ny bredare hasplåt för att skydda de bakre delarna av ramen bättre.
  • 125cc; Nytt skydd för bakdrevet.
  • Ny CDI-box för styrning av fläkten.
  • Nytt styre.
  • Gashandtagslock med TRS-logga.
  • Nya dekaler.
  • Elstart; Ny kabeldragning från startbatteriet.
  • Elstart; Startbatteri med enklare demontering av batterikablar.
  • Elstart; Ny startmotor för mer utrymme mellan startmotor och ljuddämpare.

Förbättringar på motor:

  • Rödeloxerad oljepåfyllningsplugg.
  • Nytt topplock med temperatursensor.

TRS On-E Balance,  16-tum, 2023

One-E Balance 16'', pris 8000:-

TRS On-E Balance 16" är en ny modell för 2023. En perfekt sparkcykel med elmotor för de mellan 4-5 år. Den har aluminiumram, justerbar effekt och en körtid på ca 1h.

TRS On-E Balance, 12-tum, 2023

One-E Balance 12'', pris 7000:-

TRS On-E Balance 12" är en ny modell för 2023. En perfekt sparkcykel med elmotor för de mellan 2-3 år. Den har aluminiumram, justerbar effekt och en körtid på ca 1h.