TRS 2022

Här nedan är sammanfattning av TRS breda modellprogram för 2022, några modeller kommer att presenteras längre fram. Mer detaljerad information hittar du längre ner på sidan.

TRS One 125, 66000:-
TRS One 250, 280, 300, 68000:-
TRS One Electric Start, 72000:-

TRS Racing 125, 69000:-
TRS Racing 250, 280, 300, 71000:-
TRS Racing Electric Start, 75000:-

TRS Raga Racing, 2022
Presenteras i november 2021

TRS Gold, 2022
Presenteras i juni 2022

TRS On-E Kid, 2022
Presenteras i november 2021

TRS X-Track One 125, 70000:-
TRS X-Track One 250, 280, 300, 72000:-
TRS X-Track One Electric Start, 76000:-

TRS X-Track Raga Racing 125, 73500:-
TRS X-Track Raga Racing 250, 280, 300, 78500:-
TRS X-Track Raga Racing Electric Start, 82500:-

TRS Racing, 2022

125cc, pris 69000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 71000:-

Med elstart (250, 280, 300), pris 75000:-

TRS Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare och Keihin-förgasare. Levereras registreringsbesiktigad och kan fås med elstart.

TRS X-Track One 2022

125cc, pris 70000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 72000:-
Med elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 76000:-


TRS X-Track One finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, och är en riktigt fin basmodell till lågt pris.  Den har ett annat topplock jämfört med Raga Racing-modellen, vilket ger den en mjukare och snällare motorkarakteristik. Levereras med både X-Track-tank och trial-tank samt registreringsbesiktigad och den kan även fås med elstart.

Med årsmodell 2022 har TRS X-Track One har den fått en hel del av de modifieringar som tidigare bara fanns på Raga Racing-modellerna..

TRS X-Track One 2022 finns för leverans från och med augusti 2021.

Följande förbättringar är gjorda jämfört med 2021:

Förbättringar på chassie:

  • 125cc; Ny drevning, z8 fram och z45 bakdrev, förbättrar vridmomentet på låga varv och mindre risk att slå i bakdrevet.
  • Förbättrad dränering av luftrenarburk.
  • Förstärkt länksystem till bakfjädring.
  • Modifierade motorfästen för mindre vibrationer och enklare underhåll.
  • Förstärkt ljuddämparände med modifierade fästen.
  • Modifierat fäste för avgasröret.
  • Förbättringar på ramen.
  • Plastskydd på sidan av ramen.
  • Täckt bakdrev.
  • Förbättrad fastsättning av kedjestyraren.
  • Rödeloxerad kedjestyrare.
  • Värmebockad slang mellan bakre bromspump och bromsoljebehållare.
  • Förstärkt sidostöd.
  • Svarteloxerat skärmstag.
  • Vitlackade nav.
  • Nya dekaler.

Förbättringar på motor:

  • Modifierad kickmekanism.
  • Modifierad växlingsmekanism.
  • Lågkompressionstopp för mjukare och snällare gasrespons.

TRS X-Track Raga Racing 2022

125cc, pris 73500:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 78500:-
Med elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 82500:-


TRS X-Track Raga Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger-stötdämpare, Keihin-förgasare och en hel del andra exklusiva komponenter. Levereras med både X-Track-tank och trial-tank samt registreringsbesiktigad, den kan även fås med elstart. 

Med årsmodell 2022 har TRS X-Track Raga Racing tagit ett stort steg framåt, både vad det gäller prestanda och kvalitet. Motorn (250-300cc) har en helt ny design, anpassad till ny gjutmetod som förbättrar kvalitén samt ger bättre egenskaper i lågfartsområdet, tack vare höjd förkompression. Ny kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning på samma sida, för att underlätta underhåll. Temperatursensorn är flyttad från kylaren till topplocket för bättre kontroll av temperaturvariationerna vilket ger en optimal startpunkt för kylfläkten, styrd via den nya CDI-boxen. 

TRS X-Track Raga Racing 125 har har fått stora förbättringar, nytt vevparti, ny kolv och topplock, vilket ger mer effekt och mindre vibrationer. 

De första TRS X-Track Raga Racing 2022 kommer till Sverige i augusti 2021. 

Pris: 125cc – 73500:-, 250cc, 280cc, 300cc – 78500:-, elstart (250-300cc) – 82500:-

Följande förbättringar är gjorda jämfört med 2021: 

Förbättringar på chassie:

  • Ny placering av temperatursensorn, vilket ger bättre precision och tillförlitlighet för kylsystemet.
  • 125cc; Ny drevning, z8 fram och z45 bakdrev, förbättrar vridmomentet på låga varv och mindre risk att slå i bakdrevet.
  • Ny CDI-box med temperaturstyrning.
  • Modifierat insug till luftrenarburken.
  • Förbättrad dränering av luftrenarburk.
  • Förstärkt länksystem till bakfjädring.
  • Modifierade motorfästen för mindre vibrationer och enklare underhåll.
  • Förstärkt ljuddämparände med modifierade fästen.
  • Modifierat fäste för avgasröret.
  • Nytt bromsskiveskydd fram, mer tåligt samt uppfyller FIM:s standard.
  • Förbättringar på ramen.
  • Förbättrad fastsättning av kedjestyraren.
  • Modifierad kylarslang i silicon för ökat avstånd till kylfläkten.
  • Rödeloxerade fälgar.
  • Nytt styre.
  • Grålackad swing.
  • Nya dekaler.

Förbättringa på motor:

  • Kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning.
  • Topplock med temperatursensor.
  • Modifierad svänghjulskåpa.
  • 250-280-300cc; Nya motorblock.
  • 250-280-300cc; Höjd förkompression för mer kraft på låga varv.
  • 250-280-300cc; Ny placering motorventilation.
  • 250-280-300cc; Förgasare med dränageslang.
  • 250-280-300cc; Ny ytbehandling på motorblocken.
  • 125cc; Ny kolv.
  • 125cc; Nytt vevparti, bättre balanserat, för mer effekt och mindre vibrationer.
  • 125cc; Ökad kompression och förstärkt inre topplock.
  • 125cc; Nytt tändstift.